1
זה כלו יצטרך ג"כ אליו אם ילקח הכתוב כפי פשוטו. פי' שנראה מסדר הפסוקים שיתהוה ענין מה ביום אחד וענין אחר ביום אחד וכן בכל ששת ימי בראשית. ואמר אע"פ שאין הענין כן כמו שיתבאר שדעתו הוא שהכל נברא בעתה שהוא התחלה לזמן ואינה מן הזמן ולא היה זמן קודם לה שתהיה תכלית לזמן העובר והתחלה לעתיד ואח"כ נבדלו הדברים בכל יום ויום והוא המשיל בזה לזורע זרעים בבת אחת ואינם יוצאים כלם בבת אחת אבל קצתם בזמן אחר וקצתם בזמן אחר: