וההפרש בין אמרך אדני בחיר"ק נו"ן ובין אמרך אותו בקמצות הנו"ן בהפרש בין אמרך שרי ענינו שר שלי ובין אמרך שרי אשת אברם שבזה הדור וכללות לאחרים, הרצון בזה שהוא כשהיה מדבר עם המלאך קראהו בלשון כבוד אדוני שהנרצה בו אדונים שלי שהוא לשון הידור וכבוד וכללות, כמו דבר האיש אדוני הארץ שהוא היה אדון אחד ומזכירו בלשון רבים שהוא הדור לקרוא האדון בלשון רבים, וכן משפט לשון הקדש בשמות כמו אדוניו או בעליו שהוא לשון רבים כמו ידיו ועיניו ושריו ועבדיו, ואמר וסכרתי את מצרים ביד אדונים קשה שהרוצה בו אדון אחר והעד קשה והוא לשון הידור עם כנוי לרבים, ומה שהמשיל בזה שרי אשת אברם שהיא נקראת בזה השם והוא שמה המונח לה מעת שנולדה ואם שם שררה וכבוד וכללות ששרי משמע שרי שלי כמו אדוני שמשמעו אדונים שלי וכן משפט בלשוננו כשירצה לדבר בלשון כבוד עם היחיד יאמר בלשון רבים והוא מלת אתם שלועזים ווא"ש וכן ידבר עמו בדבורים הרבה שמשמעם לשון רבים:
הוא מורה על ענין ועל נושא לא באר אותו התחבר בו הענין ההוא, הרצון בזה כאלו תאמר מי שיש בכאן שני דברים נושא החיות והקיום ולא ביאר אותו הנושא מי הוא: