1
כי כל שני דברים שהם ממין אחד. ר"ל שמהות שניהם אחד וא"ת מתוך המשלו נשמע שגרגר החרדל וגלגל הכוכבים מהותם אחד והלא הוא אמר בגלגל שנלאה שכלנו מהשיג מהותו ולא נוכל לתארו אלא בתארים בלתי מקיימים כאמרנו שהם לא קלים ולא כבדים ואיך יהיה מהותם אחד עם גרגיר החרדל עם ההפרש הגדול באמתת מהותם, התשובה בזה שהר"ם שאמר שמהותם אחד מצד צורת הגשמית שהגשמים כלם שוים בזאת הצורה והיא שיקבלו הנחת המשך בכח לא בפועל והם הרחקים שלשה אבל השיעור מצד שהוא בפועל מקרה שביניהם דמיון בענין אחד ר"ל כאלו תאמר האדם המצוייר בכותל והאדם החי והמת יש בהם דמיון מצד התמונה:
2
זה מופת חותך. הרצון בזה שמאחר שהתארים אשר לו הם עצמים הם לפי דעת בעלי העיון והתארים אשר לנו הם כלם מקריים אצל המדברים אפילו החיות והדבור א"כ אין דמיון ביניהם בשום פנים: