ובבראשית רבה אמרו להט החרב המתהפכת. פי' יתחדש הלהט בהתהפך החרב, כי מצד שהענין הכולל הנבואיי יגיע אל הכח הדברי בכללות והדמיוני לוקח אותם לפרטים מתחלפים כפי הענינים אשר יורו עליהם כמ"ש בהם שהם מתהפכים, מדמה אותם ללהט החרב:
ולכובד זה גם כן. רוצה בו לכובד השגת הנקי מן החומר שהוא המלאך הביאו ספרי הנבואה זה החיזוק:
ועוד כי העוף יראה ואחר כך יעלם ויקרב ואח"כ ירחק. רוצה בו וכן ענין הנבואה לנביא אשר היא באמצעות מלאך פעם תראה יום אחד או יומים ואחר כך תתעלם זמן או זמנים ואח"כ תראה ואח"כ תתעלם:
שזה פי' אחר תשמעהו. הרצון בו שנראה מזה שהמלאכים יש להם תמונות אחרות כי יש לזה פי' אחר תשמעהו כלו' שהם פני אדם נוטות אל אלו הצורות. ועוד שהוא לא תאר רק החיות, ירצה בו בא לשלול עתה שאין זה נאמר במלאכים רק בחיות והוא רמז אל הגלגלים:
ודע כי כל מתנועע תנועה ממהרת מאד יתואר בעופפות. פי' אחר שביאר לנו למה יחסו תנועת העופפות למלאכים העיר אותנו ברמיזותיו הערה נכבדת וביאר לנו ענינים נעלמים, והרצון בתנועה הממהרת תנועת הגלגל ואחר שייחס לו העופפות מצד מהירות תנועתו יוחסו לו כנפים אחר שהם סבת העופפות, לזה אמר עוד כי הכנפים הם סבת העופפות, ולזה יהיו הכנפים אשר יראו כו'. הרצון בזה אשר יראו בחיות והוא אמרו ארבע כנפים לאחד מהם הם על מספר סבות תנועת המתנועע כי ארבע סבות יש לתנועת הגלגל והוא כדורותו ונפשו ושכלו ?והי?בל הנבדל אשר הוא חשוקו אשר השם יתברך בראו בזאת ?התכונה הנכבדת והיא העגול אשר בה תתכן זאת התנועה המתמדת בלי הפסק, והננו כנפש והשכל אשר בו הציור והוא ההדמות אליו אשר הוא החשוק עם השפע השופע מאתו בכונה אליו להתמיד זאת התנועה אשר בזאת התנועה בה קיומו וקיום כל הנמצאות: