נסחת חריזי לכת בדרכי זולתו ולנהוג על מנהגו כו' :
תשיג מה שנמשך אחרי והתדמה לי ונתחייב מרצוני כו'. הרצון בזה כי השם הטוב אשר מאתו יושפע המציאות ברצונו הוא פועל טוב תמיד ויושפעו טובותיו על השכלים הנפרדים והם מתדמים לו יושפעו מהם טובות אל הגלגלים ומן הגלגלים יושפעו טובות אל עולם השפל, ואמר ונתחייב מרצוני על הנמצאות כלם בכלל, ואפשר לפרש פירוש אחר תשיג מה שנמשך אחרי, ר"ל הטבע המונח להם כפי רצוני, וזהו שאמר ונתחייב מרצונו כמו שאמר צא אתה וכל העם אשר ברגליך ענינו הנמשכים אחריך ונתדמה לי ר"ל ההדמות הוא לזה הנמצאות כלם כי הגלגל נתדמה לו בהשפיע הטוב ובתנועתו לעולם השפל על הכונה השנית כי תנועתו על הכונה הראשונה קיום עצמו וכל מה שבזה העולם השפל מתדמה לו כפי רצונו הקדום אין לך כל מין ומין מלמטה שלא יהיה שמור קיים מצד הטבע המונח להם בעשיית ההויות והתולדות ובזה יתדמו לו שהם עושים תמיד ובוראים זולתם והוא המכוון מאתו יתברך, וזה הוא אמרו אשר ברא אלהים לעשות ר"ל הנבראים יהיו עושים וזה נתחייב מרצונו: