כי החזק והחלוש מתרמים במין בהכרח ויקבצם גדר אחד, החזק והחלוש הוא מין אחד ממיני האיכות והוא או כח טבעי או לא כח טבעי, והנה גם ממאמר המצטרף שהחזק נאמר בערך אל החלוש והחזק הוא חלוש בערך שלמעלה ממנו בחוזק וכן החלוש הוא חזק בערך אל שלמטה ממנו בחולשה והם מתדמים בזה הצד ואם כן יקבצם גדר אחר:
אמנם הדברים בתארים אשר יתואר בהם השם יתעלה אשר מהם עצמיים כמו החי ומהם מקריים כמו חכם יכול שהיכולת מקרה וכן החכמה מקרים בנו, ומה ענין התארים המיוחסים לו אשר מהם תארו פעולות כמו חנון ורחום ומהם תארי שלמות כמו חכם יכול רוצה ואיך ירוחקו ממנו שאין לו תואר מושג על עצמו, אבל אם נאמר חי שמורה על נשוא ועל נושא נאמר שהתואר הוא המתואר והוא עצם החיות לא שיהיה דבר מורכב מנושא ונשוא ושאין לנו דרך לתארו בתארי החיוב כי אם בשלילות:
ומה הם ענין שמותיו המורים על אחד, כאלו תאמר שם בן ארבע אותיות אשר הוא שמו המיוחד לו וכן שאר השמות האחרים וכן שם בן שתים עשרה אותיות ושם בן ארבעים ושתים אותיות:
והבנת השווי בשם אם התחלפות בענין כמו צלם ותמונה וראיה והבטה וחזיה האמורים בשם ית' והם שמות משותפים ויקחום במשמעם: