1
אמר שהם נתלות בחומר מצד המחשבה שהוא כח גופני אבל החושים שקועים בחומר במה שלא בא מופת על סותרו כמו החדוש האמור שאריסט"ו יביא ראיות על סותרו שהוא הקדמון אבל אינו מופת כלל כמו שאמר הכוזרי וכמו שאמר הר"ם בהכרעו אמונת החדוש על אמונת הקדמות:
2
ולא תדקדק מלות שנאמרו בשכל. כלומר שדמיתי ההשגות השכליות לכחות החושיות בענין הליאות שזה הוא בעת עשית ההתבוננות וההתחשבות שעדין איננו שכל בפועל אבל כשהוא בפועל אינו דומה להשגות החושיות וכשנפרד מעיון אל מושכל חזק יהיה עיונו לאשר למטה ממנו יותר טוב ויותר נאות ויסכים למושג להשיגו במה שהוא: