1
ולא שנוי עצם, כלומר עצמו אינו משתנה לשאר העצמים, הרצון בו לא יתכן לומר שנוי אלא בשני ענינים שיש להם יחס מה והם מתחלפים בשאר הדברים אבל מי שמעצמו אין לו יחס מה וערך עם דבר מבריאותיו אין ראוי שיאמר בו שעצמו משתנה:
2
ואין לו ענין זולת עצמו שישתנה בו כי אילו אמר האומר אמת אין לו שנוי עצם אבל מצד תאריו הוא משתנה שהוא חכם ויכול ורוצה וכן אנחנו יש לנו החכמה והרצון והיכולת והשנוי בינינו ובינו בין רב למעט לזה אמר אין לו ענין זולת עצמו שישתנה בו כי היכולת והרצון אינם מקרים אבל הם עצמו, וכבר ביאר ואמר שאין לו שנוי עצם אם כי אין לו שנוי בדבר מהדברים אחר שאין לו זולת עצמו: