1
עבר בעל חוב ונכנס. נ"ב רבינו כתב בהדיא בהל' גזלה דהוי גזלן. ונלע"ד ליישב דבריו דאבד או נשרף דקאמר היינו שלא באונס ומ"ה מתחייב בדמיו משום דהוי ש"ש דהרי קנאו למשכון כדמוכח בתמורה ואין חיובו של ש"ש אלא בשעה שנאבדה כדמוכח ההוא דהיתה לו פרה שאולה:
כתב ה"ה ז"ל וכבר נתבאר פ"ג מהל' גנבה שאין אדם לוקה ומשלם בבת אחת. נ"ב ונ"ל איפכא דעל הלאו אינו עובר אלא עד שנשרף אבל משעת תפיסה נתחייב באונסין ודו"ק: