1
אבל אם אמר ה"ז הקדש מעכשיו לאחר שלשים יום כו' ואם הקדישו אח"כ למזבח אינו מוקדש ע"כ. נ"ב אף דהרמב"ם בהלכות גירושין פסק כרב דאמר מעכשיו ולאחר שלשים יום ספיקא הוא אי תנאה הוי אי חזרה הוי הכא גבי הקדש שאני דאף אם נאמר חזרה הוי לא מהני חזרתו דתוך כדי דיבור לאו כדיבור דמי בהקדשות כמבואר פט"ו מהלכות מעשה הקרבנות יע"ש:
ודע עוד דממה שכתב רבינו כאן נראה דלא כהרשב"א ז"ל שכתב דאם הקדיש מעכשיו ולאחר שלשים יום דלא הוי הקדש ולא שייך לומר גופא מהיום ופירי לאחר מיתה ע"כ. ובפירוש אמרו בירושלמי פ"ג דקדושין הקדש זו לאחר שלשים יום אמר ר"י שייר גיזותיה, וע' בנדרים במחלוקת בר פדא אי פדאן חוזרות וקדשות מסקנא דשמעתין שם בהר"ן: