1
לא מסתברא נותנין לו שעות כדי טרפה. נ"ב הרשב"א בחדושיו מביא בשם הרמב"ן שפירש כוונת הירושלמי דבעי י"ב חודש וכן פסק השו"ע בסי' י"ז סעיף ל"ב ואם שאין לו מציאות לחלוק בכ"ז תורה היא. ולענ"ד נראה דכוונת הירושלמי הוא בניחותא דלא מסתבר להמתין י"ב חודש כמו בטרפה ולזה אמר ליה אנא נמי סבר כן והסברא או משום דברי הבבלי בתירוץ קמא דרישא רשב"א וכאן משום דמרזי מכה ולאוקימתא דכולהו כרבנן ומסתמא למד הירושלמי כן פשיטא כיון דכבר טרפה הוא דמרזי מכה פועל שימות מיד. או כיון דמים שאין להם סוף החשש אין רק מדרבנן שרוב מתים כמ"ש התוס' ב"מ כ' ריש ע"ב. ופשט זה דבניחותא יש לראות בירושלמי פ"ח דתרומות לא מסתבר בככר של תרומה ושם הבין הדגול מרבבה כמו שהבין כאן הרמב"ן דהכונה הוא בלשון תמיה ושם מבואר דהרשב"א לא פי' כן ועי' מ"ש שם: