1
תני אף יתכוון וילקוט ויעלו באחד ומאתים. נ"ב צ"ל על הסיפא ואם היו החיטים יפות מותר לכתחילה ור' יוסי היא דאמר אף יתכוון וילקוט וקשה מה משני לפי זה לפירכת הגמ' בבלי גיטין נ"ד ממה דאיתא שם בשם ר' יוסי דאוסר בנפלו ונתפצעו במזיד והובא נמי בירושלמי סוף פ"ג דערלה. [כונתו דשם בגיטין פריך מדר"י אדר"י דבנפלו ונתפצעו ס"ל לר"י דבמזיד לא יעלו ובנטיעה של ערלה וכלאי הכרם שנתערבו ס"ל לר"י דאף המתכוון ללקוט יעלו באחד ומאתים ומשני הגמ' דשאני גבי ערלה דאין אדם אוסר את כרמו בנטיעה אחת (וסברא זו אפשר לומר נמי גבי כלאים) וא"כ הוי דבר דלא שכיחא לא אחמור בה רבנן כן פירש"י שם וא"כ קשה מדוע מתיר ר"י כאן גבי תרומה דאם היו החיטין של חולין יפות דטוחן לכתחילה וכאן לא שייך התירוץ דגיטין הנ"ל ועיין מ"ש הגאון בגליון בסוף פ"ה ממס' תרומות]: