1
בד"ה או כשב פרט כו' ולהכי מיעוטא קמא מוקמינן בדדמי טפי בכלאים כו' עכ"ל פי' דהשתא דכתיבי תרי מיעוטי ניחא ליה לתנא למנקט מיעוט קמא בכלאים משום דמסתבר למעוטא טפי מנדמה מיהו אי לא הוה כתיב אלא חד אז לא הוה מוקמינן כלל למעט אלא לרבות כלאים כדמוכח הסוגיא דפרק מרובה וכמו שפירשו התוס' שם ע"ש:
2
בפרש"י בד"ה ריפרף בציר מכשכוש עכ"ל דלישנא ועוף אפי' לא רפרף כו' משמע דפירכוס דעוף קיל טפי מפירכוס דבהמה דקתני במתני' דמהני בבהמה כשכוש זנבו וק"ל: