(י) הה"ד נבחר שם מעשר רב. חסר כאן התחלת הדרשא וקישורה לקרא דתרומה. שנראה שהיה דורש נבחר שם דור המדבר שנכתבו לשבח בתורה שהביאו נדבת המשכן לשני בקרים מעושר רב של המצרים ומכסף וזהבם חן טוב שנתן ה' את העם בעיני מצרים וינצלו אותם:
(יא) של משה כו'. חן טוב שכתוב בו כי מצאת חן בעיני:
(יב) נבחר שמו של פנחס. שפרסם הקב"ה שמו וייחסו בתורה:
(יג) אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה'. ר"ל כמ"ש בברכות (יט:) שכל מקום שיש חלול ה' אין חולקין כבוד לרב ולכן נזדרז פנחס לזה:
(יד) כי תאמר הן לא ידענו זה אני מעיד עליך כו'. אפשר ר"ל כמ"ש בבמ"ר ס"פ בלק מפני הנקדנין שלא יאמרו אף הוא נכנס ועשה צרכיו. וחשש פנחס לחשד זה. וא"ל הקב"ה אני מעיד עליך היינו כמ"ש שם שעשה לו נס שקבען הקב"ה כו' כדהכא:
(טו) שנא' הוא יבין. וז"ש וישר הוא יבין דרכו (וכתיב יכין בכ"ף לדרוש שהקב"ה הכין דרכו להוציאו מן החשד):
(טז) נבחר שמו של מרדכי. כמ"ש ושמו מרדכי: