1
(לב) כן תעשה לשורך וגו'. וביום השמיני תתנו לי וכן כתיב ומיום השמיני והלאה ירצה לקרבן אשה לה' ואם נתת כו' כצ"ל. ונראה שבא לומר שכר קיום מלאתך ודמעך בזמנו יזכה לברכת פרי בטנו ופרי בהמתו:
2
(לג) ואם נתת כו'. אלא שלי כמ"ש (במדבר ג) כי לי כל בכור וגו' (והאי וכה"א כי ממך. הוא עוד ראיה שהכל שלו):
3
(לד) אבל אתם לא תהיו כן מפני שאתם אנשי קודש. אפשר רוצה לסמוך לא תשא שמע שוא הכתוב אחריו שמפני שאתם אנשי קדש לא תקבלו לה"ר (וכמו שדרשו בפסחים (קי"ח) מסמיכות זה לזה על מקבל לה"ר שראוי להשליכו לכלב) מהמספרו להתחבר עמו יחד כמשל הכלב הנובח וכלבים אחרים אחריו (וז"ש אח"כ אל תשת ידך עם רשע להיות עד חמס):