1
(כט) וכן דוד אומר כי אלהים שופט. נראה שאין זה מקרא דתהלים ע"ה כנרשם. שאינו ענין לבריאת עולם. אלא הוא קרא אחרינא (שם נ) ויגידו שמים צדקו כי אלהים שופט וגו' שהוא במזמור דבר ויקרא ארץ מציון מכלל יופי שמדבר בבריאת עולם:
2
(ל) זה אדם מה דרכה של אשה כו'. בא לומר שאדה"ר נקרא תרומה שהיה חלתו ותרומתו של עולם. וע' ב"ר ר"פ י"ד:
3
(לא) סור ממנו אלו היסורין. קשה בעיני לפרש דלשון סור דרש על יסורין. ואפשר משום דקרא דלקמיה כתיב יבלו בטוב ימיהם. וע"ז אמרו סור ממנו. אין אנו חפצים שע"י היסורין שיבאו עלינו נשוב לעבוד ה'. אלא רצוננו לבלות אך בטוב ימינו: