1
(לד) כך הקב"ה עתיד לטהר לישראל כמו שכתוב. אפשר רמז למ"ש וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם. אך יותר נראה דהאי כמו שכתב ר"ל כמ"ש המאמר הזה במ"א. והוא בפר"א פמ"א שמשם הועתק מאמר זה ע"ש (וכאשר כתבתי בהעדה בס"ד שבימי סדור הילמדנו לס' שמות כבר נכתב הש"ם וכמה ספרי דאגדתא):
2
(לה) שלא להונציא לעז על בשרו של משה. כלומר על בשר גופו לומר כשנצטרעה ידו מבפנים בחיקו נדבקה ח"ו הצרעת גם בגופו (כי בשר הגוף מפני חומו והזיעה שעליו קרוב יותר להדבק בו כידוע לרופאים):
3
(לו) שע"י דבר שיאמר לישראל כו'. והוא ילקה על ידיהם. והורמז מ"ש ולא ישמעו לקולך ולקחת ממימי היאור. שע"י זה שלא ישמעו לקולו יהא כן (ואפשר דרש ולקחת שיקח עונשו משם וכן רגיל הלשון במדרשות לקח את שלו מתחת ידו):