(כו) ה' פסיעות. שנאמר אסורה נא והו"ל אסור ומיותר ה"א לדרוש ה' פסיעות ובתנחומא הגי' ג' פסיעות:
(כז) כיון שהביט. כן אמר הקב"ה נאה כו' כצ"ל ור"ל כיון שראה הקב"ה שסר לראות וכדרשב"ל שהפך פניו (ובתנחומא שעקם צוארו) ולא רצה לבטל ממלאכתו ונמצא נאמן לאדוניו אמר הקב"ה שראוי זה להיות רועה נאמן:
(כח) תני רשב"י. לשון חבה כו'. ב"ר פ' נ"ו ע"ש:
(כט) אצל יצחק שלמד יותר ממני. שחי ה' שנים יותר מאברהם (ולמד מילדותו ואברהם לחד מ"ד בן מ"ח הכיר לבוראו):
(ל) יעקב ששימש יותר ממני. ור"ל אף שיעקב לא חי כ"כ כיצחק אבל שימש ת"ח יותר ממני כמ"ש יושב אהלים. ונטמן י"ד שנה בבית שם ועבר:
(לא) שלמדה מפי הקב"ה. וכמ"ש בעירובין (נ"ד) כיון דמשה מפי הגבורה למד מסתייעא מילתא:
(לב) כל מי שנכפל שמו. ב"ר שם:
(לג) הנני לכהונה ולמלכות כו'. זבחים (ק"ב.):
(לד) כ"מ שהשכינה כו'. עיין רמב"ן: