1
(ל) כיון שיצאו אפו את הבצק. כלומר בדרך ולא במצרים כמ"ש משארותם צרורות בשמלותם על שכמם. ואפאוהו מיד שלא החמיץ כי לא נשתהו בהליכתם מרעמסס לסוכות כ"א כהרף עין שיצאו על כנפי נשרים כדאיתא במכילתא ר"פ י"ד. ועי' יד"מ:
2
(לא) ובו ביום יצא יוסף מבה"א. בפ"ק דר"ה (י"א:) לר"א ור"י בר"ה יצא יוסף מבה"א וכאן סובר שיציאת יוסף מבה"א היה סימן לגאולת ישראל ובו ביום יצאו וכן הציל לחנניה וחבריו. עיין מש"ל פ"ט בס"ד: