1
(ד) אם בישיבה דן. דור המבול כו' כצ"ל:
2
(ה) מפני מה עתיד לקום כו'. עיין ב"ר בפ' ע"ה (וע' יד"מ שהקשה מהא דאמרינן בכ"מ שהדין הקשה ביותר הוא בישיבה (ור"ל מ"ש בב"ר פפ"ב וש"נ. וכמ"ש קשות מיושב) ונראה דלק"מ. דשם לענין לפסוק הדין קאמר. דלזה ודאי עמידה הוא דרך עראי ועיקר הדקדוק בישוב הדעת בדין הוא בישיבה כדקיי"ל דיינין בישיבה. והאי דן דהכא לקיים דין עונש הנקמה. שזה ודאי כשהנלחם נלחם באויבו מיושב אינו יכול לנקום כ"כ כמו כשהיא קם ועומד להלחם בו: