(ח) אהבי אהב ומשחרי ימצאוני וגו'. כצ"ל וז"ש שוחרים ומתפללים וז"ש ונמצא להם בעת צרתם כמ"ש ימצאונני:
(ט) שנדמית אסתר ללבנה. ע' בפירש"י מגילה (י"ג) ד"ה אסתהר שפי' שהיא לבנה וכ"פ הערוך ערך סהר שהיא כמו סהרא. וממה שאין מביא זה כאן לראיה על אסתר שנדמית ללבנה. משמע יותר שפירוש אסתהר הוא כפי' מ"ע ערך אסתרא (וע' ערך אסתהר) שהיא כוכב הנוגה. וקצת משמע בילקוט בראשית רמז מ"ד במעשה הריב"ה שקבעה בכוכב כימה וקראוה אסתהר שהוא כוכב מכוכב כימה ע"ש:
(י) סנדריאוס אם אליאוס. פי' מ"ע בית העצה גלוי לשמש ברחוב:
(יא) וכן הקב"ה א"ל כו' החלש יאמר גבור אני. לעיל מיניה כתיב ובני יהודה וירושלים מכרתם לבני (המקדונים) ועל זה אמר העירו הגבורים החלש יאמר גבור אני (וכמ"ש במטבע על הנסים גבורים ביד חלשים):
(יב) כל אויביך ה'. ואהביו כצאת השמש בגבורתו לקיים מ"ש ברה כחמה כצ"ל כלומר שנשארו ברורים להקב"ה כחמה אף בגזירות המשילם כחמה (וכן דרש לעיל בבבל):
(יג) מן הקב"ה. ומן המלאכים כצ"ל:
(יד) קק"ק והם אומרים אלהי אי"ו. משמע שענין ג' קדושות הוא נגד ג' אבהן עיין ברע"מ אמור (צ"ג) בתלת דרגין דאבהן בכללא חדא כו':