(ה) שלשה ע"י אהרן כו'. עיין ס"פ ט"ו:
(ו) היה יושב. נכוה בברד עומד כו' כצ"ל:
(ז) ח"א כפרטיתא כו'. שה"ר ספ"ג. וע' מש"ש בס"ד בהגהותי:
(ח) כפרטותא דרומנא כצ"ל. פי' כפרט גרגיר של רימון כדתנן במעשרות פ"ג פורט ברימון:
(ט) מהו מתלקחת. מת לקחת לאחר כו' כצ"ל. ובבמ"ר ושי"ר נאמר וכן בערוך ע' מתקרא בשם הפסיקתא דכלת משה (ולפנינו חסר שם הרבה):
(י) אנבטאות. עיין מ"כ שפי' כותל וכ"ה בשוח"ט תהלים שם נעשה ככותל בפני צאנם. וע' מו"ע. ומלשון ויסגר דרש שסגר בעדם מלצאת:
(יא) לצאת שנאמר ויסגר לברד בעירם. והיה המצרי מביא כו' ואוכלו שנאמר ומקניהם לרשפים מהו כו' כצ"ל:
(יב) בברד גפנם. א"ר פנחס יורד כפילקין כו' האילנות ושקמותם בחנמל ר"י בר שלום אמר כו' ומל רך כו' כצ"ל ועי' שוח"ט שם. ור' פנחס לשון הריגה דרש כמו פלקי שהוא גרזן ברזל שהורגין בו נפשות:
(יג) לפי שפטרונה עומד. כמש"ל פי"א במכת ערוב שלא היה משה חפץ להתפלל בתוך מצרים כו' עיין בא"ח ס"ס צ"ד ובאורי הגר"א שם: