(א) כדכתיב. בפסיקתא דותשלם כו' כצ"ל וע"ש ובריש קה"ר ושהש"ר:
(ב) ד"א חזית איש מהיר. רי"א חזית כו' קודש חול אלא חזית איש מהיר זה משה שהיה מהיר במלאכת המשכן לפיכך לפני מלכים יתיצב לפני ממ"ה כו' כצ"ל לפי לשון המאמר דהכא. ובמקומות הנ"ל נ"א בזה ע"ש:
(ג) שהיה זריז להביא. שהשכים בבקר שזהו זריזות כמ"ש פרק קמא דפסחים זריזותיה דאברהם כו':
(ד) לפני חשוכים זה יתרו. שהיה תחלה חשוך כומר לעבודת כוכבים (וי"ל ג"כ שהוא מלשון חשוכי בנים שבש"ס שלא היו לו בנים תחלה שלכן יצאו בנותיו):
(ה) ואצא לי מכאן. והקב"ה שהוא כו' כצ"ל:
(ו) לאחר שהקב"ה מצפה לרשעים שיעשו תשובה. כמ"ש לעיל מיניה דהאי קרא (איוב ל"ו) ויגל אזנם למוסר ויאמר כי ישובון מאון אם ישמעו וגו':
(ז) אפי' הם רוצים באחרונה הוא נוטל את לבם. כמ"ש שם ואם לא ישמעו בשלח יעבורו ויגועו בבלי דעת:
(ח) שנעל בפניהם. דלתי לבם אסורים בכבלי יצה"ר: