1
(א) כמו שכתוב בויק"ר. ובב"ר פרשה י':
2
(ב) מיותרין בעולם כגון זבובים כו' מיותרין בעולם כגון נחשים כו'. משמע דפליגי בהא דרבותינו אמרין שהן מיותרין שלכאורה אין בהן צורך ומ"מ אינן מיותרין שיש בהן צורך לבריותו של עולם וכמ"ש בשבת (ע"ז). ברא זבוב לצרעה (וצרעה עצמה יש בה תועלת שעושה דבש הצרעין) יתוש לנחש. ועיין בפירש"י שבת (ק"ו:) ד"ה שאין במינו כו' ור"א אמר אפילו דברים שהן מיותרין מזיקין לעולם כנחשים ועקרבים מ"מ הקב"ה עושה שליחותו בהם. אבל באמת בב"ר פ"כ אמרו גם על זבובים ופרעושין ויתושין מעלה לך דברים ארורים. וכן שם ר"פ נ"ד קוראן מזיקי ביתו ואויבי איש ע"ש. ע"כ נראה דר"א אינו חולק כ"א בזה שדורשה לענין שליחות. ונקט נחשים ועקרבים משום עובדא דמייתי עלה בויקרא וש"מ. ועיין בקה"ר שם דבדר"א ליתיה כלל הא דברים שהן מיותרין: