1
שומר חנם והשואל. הקדים שואל לש"ש עי' מ"ש תוספות ולקמן אי"ה בסיום נכתב ישוב אחר:
2
ראה עדים שממשמשין ובאין כו' עי' מ"ש תוס' דלשמואל איירי שחזרו לאחוריהם וכה"ג משני התם והמהרש"א הקשה שזהו ממש קו' הש"ס דב"ק ותירוצם ע"ש ולפע"ד התם מקשו הש"ס מברייתא ולא ממתני' דהכא דהרי מקשה עליו אימא סיפא ראבר"ש אומר יבואו עדים ויעידו והיינו ברייתא דבמתני' דהכא לא נזכר האי תנא כלל ומפני זאת הקו' חזר התם מהך שינויי דאיירי כשחזרו לאחוריהם ומשני על כרחו שינויי אחרינא דשמואל כר"א בר"ש ס"ל ואם כן הו"מ למימר דמתני' דהכא נמי בלא חזרו לאחוריהם איירי ואתי' כת"ק ושמואל כר"א בר"ש וזהו נראה לתוס' לדוחק דשמואל לא אתי' כסתם מתני' לכן כתבו דמתוקם שפיר בשחזרו לאחוריהם אע"ג דברייתא לא מתוקים הכי במסקנא ודוק ופשוט: