1
תוס' ד"ה ואי דלא ידע כו' יש לישב קו' תוס' דבשבועות עדות ידע דמשכחת ליה בשגגת קרבן ולאו וידע בעשה דמצות עשה איכא להעיד ולהציל עשוק מיד עשקו משא"כ בשבועות בטוי דליכא עשה שלא לשבע בשוק והתוס' כ' לקמן שסבור שיש בה עשה אבל באמת לית ביה עשה ודו"ק:
2
ד"ה אפי' תימא רבנן. יש לישב קו' תוס' ארש"י דאביי אמר התם מהו דתימא חידוש הוא כו' וצריך להבין דלמא האמת הכי הוא ומנ"ל לאביי. וי"ל דחזינן דרבנן דמתני' דר"פ לא מחייבי בכ"ש אע"ג דחידוש הוא. ולר"ע מודה אביי באמת. ורבנן דמונבז המה ג"כ ר' יהושע ע"ש ודו"ק. שם הארכתי יותר: