תני אר"י מנין להצתת אליתא שלא תהא אלא בכהן כשר ובכלי שרת ת"ל ונתנו בני אהרן וגו' אמר ר"ש וכי עלת על לב כו' א"כ למה נאמר ונתנו בני אהרן וגו' לימד על הצתת אש. ר"ל אש דהדיוט שלא תהא אלא בראשו של מזבח התיבון והא כתיב והאש על המזבח וגו' מכאן להצתת האש ר"ל אש דהדיוט שלא תהא אלא בראשו של מזבח דברי ר"י ע"ז מקשה מחלפה שיטתיה דר"י תמן הוא צריכה כהן כשר גבי הצתת אליתא מרבה קרא כהן וגבי אש דהדיוט לא רבי קרא אלא בראשו של מזבח ולא כהן ושיטה מוחלפת היא דהא ע"כ דאש דהדיוט צריכה יותר כהן מן הצתת אליתא דהא פשטות הקרא קאי על אש דהדיוט ומרבה ר"י כהן גבי הצתת אליתא ובאש דהדיוט לא רבי אלא ראשו של מזבח ולא כהן ע"ז משני רתב"י מה את ש"מ נאמר בראש המזבח וזר בתמיה וכי בשביל דרבינן ליה שצריכה ע"ג המזבח ע"כ קסברת מיניה דלא בעי כהן בתמיה דפשיטא דצריך כהן. ועיין בתוס' ותמצא טעם בדברינו: