ע"ד דבר קפרא דו יליף לה מן קריא למה כאן נוגעין וכאן אין נוגעין ארחב"א שלא יטמאו אותו אחיו הכהנים. פירוש כמו שכתב הרב ר' אליהו הזקן בתו"י ז"ל משום כדי שיהיה הכירא לצדוקים ע"כ עשו רבנן אחיו הכהנים טמאין לגבי' כל הימים כדי כשיגעו בו ביום האחרון יהיה צריך טבילה ויעבוד בלא הערב שמש ויהיה הכירא לצדוקים שהיו אומרין במעורבי שמש היתה נעשית וכן הוא במס' פרה ע"ש ופריך בלא כך אינו טמא מחמת הזייתו וא"כ למה עשו הכירא לצדוקים בזה הלא בפשיטות יש הכירא שלא יטבול אתמול בערב ויטבול ביום האחרון בלא הערב שמש ולמה צריך הכירא אחרת ומשני אר"ב אף ב"ק א"ל סילסול ומעלה הוא בפרה דבאמת הוי מעלה הוא בפרה דאחיו הכהנים הוי טמאין לגביה ע"כ שפיר היה יכול לטבול אתמול בערב ויהיה הכירא ממילא לצדוקים ע"י אחיו הכהנים בנגיעתן דהא הן הוי טמאין לגביה באמת משום מעלה ועיין בתוס' שמבואר זה באורך: