ר' ניחא בר סבא בעי קומי ר' יונה למה לינשא אפילו קידש למה אלמנה אפילו בתולה ונשאר בקושיא ולא משני מידי:
ואילין אינון זו וצרה אית לי' חורנין צרת סוטה כו' המפרשים ז"ל דוחקים את הפירוש של זו וצרה עד שהק"ע ז"ל מחקו ועי' בנו"י ז"ל ולפענ"ד נראה דה"פ דמשום דבעי מקשה מאחות חליצה. ובאמת אחות חליצה מד"ס והתנא נקט רק אלו שמד"ת והא דהוי מד"ס נקט בסיפא שניות מד"ס שני' לבעל כו' שני' ליבום ולא שני' לבעל אסורה ליבם ומותרת לבעל ונכלל כל מה דהוי מד"ס ולמה צריך לפרוט אחות חליצה שהיא מד"ס לחוד ע"ז מקדים דצריך ע"כ לאשמועינן דנפ"מ בין מד"ס דאחות חליצה לכל שמד"ס. דאילו כולן אינן אסורות רק הם לחודיי' משא"כ אחות חליצה איכא איסור גם בצרתה ע"כ קשה דישמע לן עוד אחות חליצה דאסורות אפילו צרותיהן וע"כ מקדים ואילו אינון זו וצרה בתמי' הא אית לך חורנין דיכול לאשמועינן זו וצרתה וישמע לן איסור צרה צרת סוטה אסורה ליבם. אחיו שבא על אחות חליצתו מותרת לבעל ואסורה ליבם ובזו הוי זו וצרתה כדקי"ל אסור אדם בצרת קרובת חליצתו. וכן לקמן בה"ג גבי אסורות לאלו ואלו דקפריך דליחשב חליצה אף דחליצה הוי מדרבנן מ"מ נפ"מ בזה לכל דרבנן לענין צרה: