עולא בר ישמעאל אמר כך פירשה ר"ה אבי המשנה ר"ש פוטר את השני' מן החליצה ומן היבום אר"י חבורה היתה מקשה שלא עלת על דעת שיקנה אדם ב' אחיות כאתת אר"ח קומי ר"מ ופליגא פי' אם דחבורה פליגין על ת"ק מטעם דהאיך יקנה ב' אחיות כאחת א"כ ולמה ר"ש פוטר השניה כו' פי' ולמה פירשה ר"ה אבי המשנה דר"ש פוטר בשניה ולמה לא פירש כמו חבריא דפטור לגמרי משום דאין אדם קונה ב' אחיות כאחת דקס"ד דר"ח דחבורה ס"ל דשתיהן פטורות דאין כל אחת זקוקה לו משום דאי זקוקות לו א"כ ב' אחיות נקנין לו כאחת ואין חל הקנין בב' אחיות כאחת כמו במקדש ב' אחיות כאחת אין הקידושין חל וכמו כן בנופלת ב' אחיות כאחת אין הזיקה חל על שניהן וא"כ מנין לר"ה לפרש דר"ש פוטר דווקא בשניה ע"ז א"ל ר"מ שלא עלת על דעת שיקנה אדם ב' אחיות כאחת פי' דמשום הטעם שלא עלת על דעת שיקנה אדם ב' אחיות כאחת פטורה השניה דווקא כיון דהוזקקה לו הקמייתא שוב אין חל הזיקה על השני' וכדמסיק תמן אמרין דברי ר"ש אין זיקה נופלת למקום זיקה פי' אין זיקה נופלת כלומר אין נופלת זיקתה במקום דהי' ראשונה זיקת אחותה אבל זיקת הראשונה נופלת ודוק:
מתה הראשונה ע"ד דרבנן מותר בשני' פי' לא מיבעיא לר"א דודאי הותר בשני' משום דהוי יבמה שהותרה ונאסרה וחזרה והותרה אלא אפילו לרבנן נמי מותר בשניה כדאמר לעיל בר"פ ד"א עיי"ש ודוק: