1
לא אמר אלא קישואים דבר שהוא פירות איסור אבל פירות היתר לא. פי' דתיבות הללו קאי הכל ביחד וה"פ דמפרש המשנה לא תימא דהתנא לא אמר אלא דווקא בקישואין דבר שהוא פירות איסור אבל פירות היתר לא אמר התנא ז"א דזה לא אמר ותיבות אבל פירות היתר קאי על תיבות לא אמר וקאי הלא אמר אכולה מילתא ר"ל לא אמר אבל פירות היתר לא אלא דווקא קישואין ז"א דקישואין דנקט התנא לאו דווקא אלא כל פירות שביעית שאם את אמר כן פי' שאם תימר דקישואין דווקא אבל מפירות היתר משלמין א"כ נמצא דפורע חובו מדמי שביעית וזה אסור דלאכלה אמר רחמנא ולא לסחורה וא"כ נמצא לוקח לו קורדם מדמי שביעית:
2
סליק פירקא בס"ד: