והן שיחזירוה שלשה ימים למרידה פי' דהנה בבבלי דף נ"ו גרסינן אמר ר"ה ל"ש אלא תוך שלשה למרידה דאכתי לא פרח צימרה מינה [פי' רש"י ז"ל חום התרנגולת] ולאחר שלשה לישיבתה דפסדי לה לגמרי עיי"ש ואילו בירושלמי גרסינן סתם והן שיחזירוה שלשה ימים למרידה. וע"כ הכונה ג"כ על שניהן שלשה ימים לפני המרידה ושלשה ימים לאחר המרידה וה"פ והן דאת אמר שיחזירוה הוא דווקא בשיש ג' ימים למרידה לפניו ולאחריו וקיצור לשון הוא והכונה כמו בבבלי. ובזה לא בעינן ג' ימים מעל"ע והא דמתה מושיבין אחרת תחתיה בעינן ג' ימים מעל"ע ע"ז אמר ר"מ דכן מוכח ממתניתין דידן גבי ברחה מחזירין אותה דע"כ לא משכח"ל רק בשיש ג' ימים לפני מרידה דהא בחוה"מ אסור להושיבה על הביצים ובי"ד ג"כ אסור. ואינו מותר רק שובכין כדפסק הרמב"ם ז"ל והיא מקום העמדת תרנגולים וע"כ דהושיבוה בי"ג א"כ יש כאן י"ג וי"ד וט"ו ותיכף בחוה"מ שרי משום מקצת היום ככולו וע"כ מוכח דלא משכח"ל דין דהברחה דהיחר חזרה רק בשיש ג' ימים. ע"ז מדחה ר' אבון דמכאן אין ראיה דהא משכח"ל ביום אחד ג"כ לפני מרידה כגון שישבה מאיליה: