ואינו מחובר ואין תימר מחובר הוא אפילו בשדה אילן מפסיק דתנינן תמן הכל מפסיק לזרעים ואינו מפסיק לאילן אלא גדר הא גדר מחובר ואינו מחובר אין תימר מחובר אפילו שער כותש מפסיק דתנינן אם הי' שער כותש אינו מפסיק אלא נותן פאה אחת לכל הדא אמרה שאינו מחובר אין תימר מחובר הוא אפי' מצד א' מפסיק דתני אם הי' שער כותש מכאן ומכאן אינו מפסיק הא מצד אחד מפסיק ע"כ. ופי' הפ"מ ז"ל דחוק מאד דקמפרש א"ת מחובר הוא אפילו מצד אחד מפסיק בלשון בתמי' עי"ש דדחוק מאד והר"א פולדא ז"ל פי' מחובר מלשון מחוור ומגי' וגורס א"ת אינו מחובר אפילו מצד אחד אינו מפסיק ובהגהות הנדפס בשם הגר"א ז"ל גורס אפילו מצד אחד אינו מפסיק ומניח הגירסא כמו שהיא וקשה לפרשו ובהירושלמי שת"י מבואר שהג"ה זו אינה מהגר"א ז"ל לכן לפענ"ד נראה דהגירסא כמו שהיא ממש ונכון מאד דהגמ' מדייק דע"כ האי שלולית אינו מחובר דא"ת מחובר אפילו בשדה אילן צריך להפסיק דס"ל להג"מ דלא גרע שלולית מחובר מגדר שאיט מחובר וכיון דגדר שאינו מחובר מפסיק בשדה אילן ה"ה שלולית מחובר וכ"ת דלמא גדר דמפסיק בשדה אילן הוא דוקא במחובר ולא דמי שלולית מחובר לגדר מחובר ולא דמי רק שלולית מחובר לגדר שאינו מחובר אבל לא למחובר ע"ז מסיק הא גדר מחובר ואינו מחובר כלומר האיך מיירי דוקא מחובר או שאינו מחובר כלשון הש"ס הזה למורגל בו וכן גרסינן לקמן (פ"ד ה"א) א"ת מחובר אפילו שער כותש מפסיק דתנינן אם הי' שער כותש אינו מפסיק וכו' הדא אמרה שאינו מחובר וכיון דע"כ דגדר מיירי שאינו מחובר דאם תימר מחובר אפילו שער כותש מפסיק וכיון דגדר מיירי שאינו מחובר ושלולית מחובר דמי לגדר שאינו מחובר וכיון דגדר מפסיק לאילן ה"ה שלולית מחובר ואי ס"ד דמיירי בשלולית מחובר אפילו בשדה אילן מפסיק כמו גדר שאינו מחובר ע"ז מסיק במה שהתחיל א"ת מחובר הוא כלומר השלולית הי' מחובר לא מבעיא דצריך להפסיק בשדה אילן בלא שער כותש דאפילו בשער כותש מצד אחד מפסיק דתני אם הי' שער כותש מכאן ומכאן אינו מפסיק הא מצד אחד מפסיק אפילו שער כותש וע"כ בגדר שאינו מחובר הוא דאי מחובר אפילו מכאן ומכאן מפסיק ואלא ע"כ בגדר שאינו מחובר מפסיק בשדה אילן אפילו בשער כותש רק מצד אחד וא"ת דשלולית מיירי במחובר דהוא דמי לגדר שאינו מחובר לא מיבעיא דמפסיק בשדה אילן גרידא אלא אפילו בשער כותש מצד א' מפסיק ומתחלה התחיל לומר דא"ת דשלולית מיירי במחובר אפילו בשדה אילן גרידא מפסיק ולבסוף מסיק רבותא יותר דאפילו בשער כותש מצד אחד מפסיק השלולית אם הי' מחובר דדמי לגדר שאינו מחובר וע"כ מיירי באינו מחובר: