ריב"ח אמר אדם נותן מעשרותיו בט"ה פי' שרשאי ליטול דמים בעד ט"ה ור"י אמר אין אדם נותן מעשרותיו בט"ה שאינו רשאי ליטול דמים בעד ט"ה כו' מתניתא פליגי על ר"י אומר הוא לישראל הא לך סלע זה ותן לבן בתי כהן אלמא דרשאי ליטול דמים ומשני פתר לה ברוצה ליתן לשנים ובן בתו אחד מהן וע"כ באופן זה אינו נוטל דמים בעד ט"ה כיון דבלא"ה היה נותנו לו בעון קומי ר"ז כהן לישראל למה אסור כצ"ל פי' א"כ דמיירי ברוצה ליתן לשנים א"כ באופן זה יהא מותר אף לכהן ג"כ לומר כן לישראל ולמה בכהן אסור הא באופן זה אינו נוטל דמים בעד ט"ה ולא אגיבון ר"ח בשם ר"א הכין אגיבון ע"ד דר"י בר"ח כהן לישראל למה אסור לא מפני מראית עין אף ר"י א"ל כהן לישראל אסור מפני מראית עין כצ"ל דהא לר"י בר"ח דס"ל דמותר ליטול דמים בעד ט"ה ולמה אסור בכהן היא ע"כ מפני מראית עין בכהן לישראל הוא הדין לר"י בנותן לשנים אף דבזה לא הוי ט"ה מ"מ בכהן לישראל אסור מפני מראית עין דהא לר"י בר"ח אף באינו רוצה ליתן לשנים אף בדאיכא ט"ה מה בכך הא הוא מתיר ליטול דמים בעד ט"ה ואעפ"כ בכהן אסור א"כ ה"ה לר"י ברוצה ליתן לשנים אף דבזה לא הוי ט"ה מ"מ בכהן אסור מפני מראית עין ע"ז אמר ריב"ב חילול קדשים יש כאן ותימר מפני מראית עין דלאו משום מראית עין אסור בכהן אלא מדאורייתא הוא בכהן ולאו משום דכהן אסור ליתן דמים בעד ט"ה ז"א אלא אפילו אינו נותן דמים ג"כ אסור מן התורה בשהכהן מבקש שיתנו לו אף בלא דמים דעובר מן התורה על ולא יחללו ועוד מן הדא הכהנים הלוים המסייען בגרנות אין נותנין להם לא תרומה כו' הרי אפילו שאין נותנין שום דמים רק מסייעין לחוד נמי אסור א"כ כהן לישראל אפילו בלא דמים נמי אסור והוא מן התורה ודוק: