א
חזקיה אמר כנגד עשרת הדברות. כן היא הגירסא במסכת תענית פ"ד ה"ג ופריך והא תנינן ביום הראשון בראשית ויהי רקיע ר"ל דזהו משנה במס' תענית גבי מעמדות דאנשי מעמד היו קורין ביום הראשון לג' קרואים באלו ב' פרשיות פ' בראשית ופ' יהי רקיע כו'. חותך פי' פסוק ויהי ערב וגו' חותך מן הפסוק ומשוה לי' פסוק בפני עצמו:
ב
התיב ר' פילפי בר פרוטה קומי ר' יונה הרי פרשת עמלק. קושיא הזאת והתירוץ מקשין ומתרצין בתוס' ז"ל במסכת מגילה עיי"ש דף כ"א ע"ב:
ג
התיב ר"א בר מרום והא תני המפטיר בנביא לא יפחות מכ"א פסוקים ויהיו עשרים וג' תלתא עשרה ותלתא עשרה וחד ג'. ונשאר בקושיא ואין ללמוד מכאן דכשמוסיפין בשבת ומוסיפין עוד שלשה צריך שיהא י' פסוקים על הנך ג' דמוסיף דבעינן בכל ג' עשרה פסוקים כנגד עשרת הדברות ז"א דדוקא בהנך שבעה דחובה צריך בכל שלשה קרוים עשרה פסוקים משא"כ בהנוספים: