(יב) תהיו שותפין לברייכן. עמ"כ. ולשון לעמיתך דרש שתהיו עמותים מחוברים למקום וכן מדרש סיפיה דלא תונו איש את אחיו ע"ז כד"א רעך ורע אביך וגו' וגם הקב"ה קראן אחים. נכון לגרוס תפושין במקום שותפין פי' אחוזים:
(יד) ולוקחין טופרן ושער ועצמות של עבודת כוכבים טופרין הוא לחקיקה כדאמר חקוקה בצפורן. ושער י"ל שטובלין בה בצבעים למשוח בששר. אבל עצמות אין לו מובן. ואפשר צ"ל וצבעות. ובילקוט דניאל הגי' טופסין של עבודת כוכבים פי' טופס צורת עבודת כוכבים [ואפשר פירושו שמפני שבבל רחוק מא"י היו מובילין משם רק שער וצפורן ועצמות דבר המתקיים. והיו משלימין עליהם בא"י לחוקקם לעשותם כדמות בשר אדם]:
(טו) צמידים על ידיהם כצ"ל:
(טז) קדשין ואומר לבלה כו' כצ"ל והוא הכל סיומא מענין מקרא זה ביחזקאל שם דאזיל ודריש:
(יז) צלם די דהב וכאן באתם כו' למלכיא אלהייא. ופי' אלהים לשון חשיבות כדיינים:
(יח) אם מלכא למה נ"נ כו'. במ"ר פט"ו שוח"ט מז' כ"ח: