2
(כג) ולגיון א' לא מרד. נתבאר בנמשל מי הוא שלא מרד הזית. ואפשר רמזו למ"ש בירושל' ספ"א דכלאים ובשוח"ט מזמור קכ"ח שהזית אינו מקבל הרכבה. וזהו לא מרד בדור המבול שהרכיבו ושינו סדרי הבריאה בבעלי חיים וצומחים. והזית שאין מקבל הרכבה נשאר בהוויתו כרצון וסדר הבריאה תחלה. ולכן נתגלגל ע"י אורה בימי נח ולדורות:
3
(כד) אר"י אפילו אסטרבולין של רחיים כו'. בב"ר ל"ג ליה כאן. אבל בשה"ר פ"א פכ"א איתיה. ואולי יתפרש לפ"ד הרמב"ן ע"פ הפר"א שמ"מ נתגלגלו המים משאר ארצות וירדו לא"י רק שהגשמים לא ירדו עליה. דלכן קאתי לדחות דברי ר' לוי שאמר משבשושי א"י היה. שגם אלו ודאי נמחו במי המבול כיון שהיו המים אדירים כ"כ עד שנמחו בהן אבני רחיים אלא מג"ע הביאה: