1
(כט) בה' דברים כו' בעושר ובשנים וכ"ה בתנחומא ובת"כ הגי' בעושר ובמראה. וע"ש בק"א שנדחק לפרשו דהיינו בנוי ורבי' הגר"א ז"ל בהגהותיו על הת"כ כ"י מוחקו (וכן בפסיקתא זוטרתא דר' טובי' ליתא) ונדחק לפרש מנין ה' עם הכהונה וגי' דהכא איפשר הנכונה (והן ה' דברים שמנו ספ"ב דעדיות שהאב זוכה לבנו) ואף שמצאנו שלא הקפידו בבחירת כה"ג על שנים וכההיא דשלהי (מנחות קט:) בשני בני שמעון הצדיק. היינו מפני שמעלות האחרות הכריעו בקטן. אבל לכתחלה יש לבחור גם בשנים. וכלשון גדול כפשוטו. אך קצת משמע שמאמר דכאן בא לסיים שכשנמשח לכ"ג מתהוין בו מעלות אלו בשלמות. וזה קשה לומר על שנים. אם לא דהדרו ליה דרי חיוורתא כר"א בן עזריה: