(כד) שאין מדה"ד נעשה בעולם. ואין אמיתת אלקותו והשגחתו ית' בעולמו נודעת ונגלית:
(כה) כיון ששמעו כו' רפו ידיהן יצתה ב"ק כו' משום דבסיפא דהאי קרא בד"ה כתיב ואתם חזקו ואל ירפו ידיכם. מכלל שרפו ידיהם. ומביא ע"ז מקרא דישעיה שענינו ג"כ:
(כו) שהן נראין כאלו כו' כאלו כושלות. נראה שדורשו כלפי הקב"ה לר' יודן וכמ"ש צור ילדך תשי ואמר לישראל חזקו במע"ט שלכם כח ידים וברכים שלמעלה כביכול שנראין כאלו רפין שאין כח הנהגתם מתגלה בעולם בזמן שאין ישראל עושין רצונו:
(כז) נקם יבא גמול אלהים מי שהוא עתיד כו' הוא יבא ויושיעכם כצ"ל:
(כח) ג' חדשים בראשונה. הרמב"ן בחדושיו רפ"ג דב"ב היה לפניו הגי' בכאן עוד מ"ד חדש בראשונה וחדש באחרונה (ועי' רבי' בחיי כאן) וכדפליגו ר"י ור"ע במתני' דב"ב שם גבי חזקה ע"ש:
(כט) אין זו נדה אלא דוה. פי' אין זו נדה כדרך הטבע דרך נשים. אלא ה"ז דוה וחולי הוא בה לשון מדוה (ודברי היד"מ בזה שגגה במכ"ת):
(ל) והתורה קראם אותה דוה והדוה כו' כצ"ל וע' שלהי איכה רבה נ"א: