(א) ושלשתן דרש עקביא מתוך כו' כצ"ל:
(ב) שיזועו שומרי הבית אלו ארכבותיו שזעין ומתפרקין ממקומן ואינו יכול להלוך כראוי:
(ג) והתעוותו אנשי החיל כו'. צלעות שהם מתעוותין ומתעקמין וכמדומני שעיקר הגי' צ"ל להיפך שומרי הבית הן הצלעות ואנשי החיל הם ארכובותיו כדאיתא בשבת (קנ"ב) וכן הוא בקה"ר בקצת שבוש ע"ש:
(ד) ובטלו כו' כי מעטו אלו השינים. י"ל כמ"ש (בנדה ס"ה) כיון שנתקו שיניו של אדם נתמעטו מזונותיו. לכן כי מעטו השינים בטל המסס לטחון המזונות:
(ה) הרואות בארובות אלו כנפי הריאה שמשם כו' בנות השיר כו' אלו הכליות שמחשבות והלב גומר. נראה נכון דהני ב' מימרות דר"ח בר נחמן צ"ל בהיפך וחשכו הרואות בארובות דריש אלו הכליות שמחשבות וזהו ראות לשון ראיתי אני בלבי וזהו שמסיים והלב גומר ראיית המחשבה ובארובות דרך משל על השקפת החכמה אולי מפני שהם טמונים בכיס קראן בארובות ועל בנות השיר דרש אלו כנפי הריאה שמשם הקול יוצא:
(ו) וינאץ השקד זה לוז של שדרה. פי' בערוך ע' לוז שדומה לשקד:
(ז) אנדרינוס כו' ממנו כלום ויסתבל החגב אלו קרסולין (שחגב יש לו כרעים וקרסולים) ותפר האביונה כו' כ"ה בקה"ר וכצ"ל:
(ט) גרגרת שמגלה את הזהב כ"ה בקה"ר וכצ"ל:
(י) לאחר שלשה ימים כריסו כו'. ב"ר פ"ק וירושלמי מ"ק פ"ג.
(יא) כאלין גלגליא דצפורי נראה שבצפורי היו גוללין אבנים לכסות בור הקבר (ומשמע לפי זה קצת כפירוש רש"י שגולל הוא כיסוי הארון) ובטבריא היו מכסין ברגבי עפר שהיו עגולים גם כן לכן נקרא גלגל:
(יב) אבל בימי בחרותו כו' לוקה בזיבות. וזה שאמר זכור את בוראך בימי בחורותיך כשמלקה אותך בנגעי הבחרות זיבה או צרעת וכי"ב (רמז לדבר ז"ב ר"ת זכור בוראיך) עד אשר לא יבואו ימי הזקנה שאז עונשין אחרים יורד והולך כדלעיל: