1
(א) אך טוב כו' יכול לכל כו'. איכה רבה פ"ג פ"ט:
2
(ב) בהוללים אלו שלבם כו' לקמן פ"כ:
4
(ד) לא הרהרתים בחלאים. עמ"כ ויש לפרש לא הכתים בחלאים שיבואו מפאת זה לידי הרהורי תשובה בלבם. אבל העיקר גי' חרחרתים וכן גי' ערוך ופירושו לשון חום והוא כפול מן חרה ומלשון החרחור:
5
(ה) ולא צביתים בעונות. הערוך פירש עונות חוטין וכדלקמן. ופי' צביתים לא אסרתים יחד. ויש לפרש עונות חטאים ופי' לא צביתים לא חשבתי עליהם לכרוך עונותיהם יחד עליהם:
6
(ו) אלו הציבין לעונות. כן גי' ערוך ופרושו חוטין דקין. ועל לאספליטין פי' במ"ע מיתרים. ובשוח"ט הלשון בע"א ע"ש:
7
(ז) לא ינוגעו לפיכך משה מזהיר לישראל כי תבאו וכו' ונתתי נגע צרעת. ר"ל מה ששאלו בשורה היא שהנגעים באים מפרש שהיא טובה שעי"ז יחזרו בתשובה: