1
כל המשלם קרן וחומש הרי התשלומין כתרומה לכל דבריו ואם רצה הכהן למחול אינו מוחל. ונ"ב עי' בירושלמי דתרומות פ"ו הלכה א' דמבואר שם דדוקא קודם שנתן לכהן אינו יכול למחול אבל לאחר נתינה יכול למחול ואף קודם נתינה נמי לא אמרן רק קודם הפרשה אבל לאחר שהפרישן לשם תשלומין תליא בפלוגתא דרבי וראב"ש בתו"כ פ' אמור דפליגי שם אי הפרשתן מקדשתן לחייב עליהן קרן וחומש או דנתינה מקדש דלרבי דס"ל דנתינה מקדש אינו יכול הכהן למחול עד אחר נתינה ותמהני שלא הביא רבינו דין זה ואולי משום דבתו"כ גופא הגי' דפליגי בזה ר"מ וראב"ש ומספקא ליה כמאן הלכה ולפיכך השמיטו לגמרי ובחידושי הארכתי בזה: