1
ואם היה טבל וכו'. כלומר, אם היתה קופה של טבל וקופה של חולין, או קופה של מעשר ראשון וקופה של חולין או קופה של מע"ש וקופה של חולין, ונפלה סאה תרומה לאחת מהן.
2
אסור. מפני שאין לו במה לתלות, שהרי התרומה אוסרת אף את הטבל ואף את המעשר וכו', ואעפ"י שנוח לו לבעה"ב לתלות בטבל או במעשר וכו'. עיין בבה"א.
3
אלא לדבר וכו'. אין כאן אלא מליצה בעלמא, והכוונה שלא התירו ספק מדומע על סמך "אני אומר" אלא דווקא בדבר שיש לו מתירין כנגדו, כלומר שהשני אינו נאסר אם אנו תולים שנפל האיסור לתוכו, ולפיכך הוא מתיר את הראשון שכנגדו.