אין תורמין וכו'. פירשו בירושלמי, שגזרו חכמים משום גדר מי חטאת שלא יבטלו, שאם אתה אומר שתורמין מן השמן על הזיתים שעתיד לעשות מהם שמן, יעשה קצת מהם בטהרה (או שיקנה שמן טבל ודאי מן החבר, והחבר יפריש מן השמן על הזיתים בטהרה) ויעשה את שאר הזיתים בטומאה.
מדמעת וכו'. שהרי מדאורייתא היא תרומה גמורה.
תרומות ומעשרות. הנכון בכי"ע: וצריך להוציא מהם (כלומר, מן השמן ומן היין של תרומה שניה) מעשר. ואף לפנינו צ"ל: עליהן מעשרות. וכן הדין נותן, שהרי מדאורייתא אינה תרומה, ויש כאן טבל טבול למעשרות.
מודים וכו'. בבא זו מפרשת את משנתנו פ"א מ"ד: אין תורמין זיתים על השמן וכו', ואם תרמו ב"ש אומרים תרומת עצמן בהן, ובה"א אין תרומתן תרומה.
העתידין ליכתש וכו'. והרי אף כאן יש גדר של בטול מי חטאת (עיין לעיל שו' 50 ד"ה אין תורמין), ולפיכך דינו כלעיל.
וצריך לקרות להם שם. בבא זו אין כאן מקומה, ונשתרבבה מלהלן שו' 58, ועיין מש"ש.
תרומה ואין צריך וכו'. כאן צריך לגרוס את הנ"ל: תרומה [וצריך לקרות להם שם] ואין צריך וכו'.