1
שנה חסירה וכו'. כלומר, שלפי תקופת החמה עדיין לא הגיעה זמנה של רביעה, נותנין לה חסרונה, ואין שואלין אלא משיגיע הזמן לפי תקופת החמה.
2
אם לאו וכו'. כלומר, שלא היתה חסירה, ואפילו היתה יתירה (על תקופת החמה) מתחיל לשאול כבשנים כסדרן, ואינו מקדים, משום שעדיין יש פנאי לגשמי ברכה.
3
עיבורה. פירשו בירושלמי שמדברים כאן בשעבר כבר חודש העיבור, והשאלה היא מתי מפסיקים מלשאול (כלעיל שו' 1 ומשנ'), הרי נותנים לה עיבורה, והולכים אחרי תקופת החמה. עיין בבה"א.