1
וחוזר ואו' וכו'. כלומר, אחרי שענו ברוך שם כבוד מלכותו וכו', חזר ואמר שוב מי שענה וכו', כדי להפסיק בין ברוך שם וכו' לבין התקיעות, שלא יראה שתוקעין על ברוך שם וכו', שהיא ברכה לעצמה, עיין בבה"א.
2
תוקעין ומריעין, אחת וכו'. לפני הרש"ס היתה כאן הגירסא: מריעין תוקעין ומריעין. ולפ"ז הפירוש הוא: אחת תקיעה (כלומר, שתוקעין ומריעין ותוקעין) ואחת הרעה (כלומר, שמריעין ותוקעין ומריעין), וכן הסדר בשלישית ורביעית, ובחמישית וששית.