1
אוחז בקולמוס וכו'. כלומר, המלמד תלמיד תחילת מלאכת הכתיבה שיאחוז את הקולמוס כהוגן, ולא איכפת לו למלמד לפי שעה כיצד יצאו האותיות מיד התלמיד, הרי התלמיד האוחז בקולמוס הוא הכותב, וחייב.
2
נתכוון לסייעו וכו'. כלומר, אם כבר למד לאחוז את הקולמוס, והמורה מכוין לסייעו במלאכת הכתיבה עצמה, הרי המורה חייב.
3
שוגג אוחז וכו'. השאלה בחיוב חטאת, והחיוב והפטור הוא על השוגג גרידא, ולפיכך דינו כברישא, שבתחילת הלימוד האוחז בקולמוס הוא הכותב, ואם הוא שוגג חייב, אבל אם הוא מזיד פטור מחטאת. ועד כאן היא הדוגמא לרישא.