1
לא היה אומרן וכו'. פירש"י שלר' יהודה "תרועה לאו לשון שופרות הוא עד דמזכיר שופר בהדיא".
2
לא היה וכו'. כשיטתו לעיל, שו' 64, שתרועה לאו לשון שופר.
3
וקול שופר וכו'. כלומר, הריעו לפני המלך וכו'.
4
עם השופרות בלבד. בכי"ע: עם המלכיות בלבד. והפירוש הוא משום שנזכר "בחצוצרות וקול שופר", ומשמע שהעיקר הן החצוצרות והשופר טפל, ש"מ שאינו שייך לשופר של ר"ה. ועיין בבה"א.
5
מלכות שאין עמהן וכו'. שמא צ"ל: אלהות שאין וכו'. עיין בבה"א.
6
אומרן וכו'. שאלהות עולה במקום מלכות, וכמחלוקתם לעיל.
7
בפני עצמו. כלומר, ר' יוסה מונה אותן כשתים.