ביהודה בראשונה וכו'. ר' יהודה מוסר כאן מנהגים שונים ממקומות שונים שביהודה ומזמנים שונים.
היו מפשפשין וכו'. מפני שהיו חשודין על תחבולות ורמאות. ובאותו זמן ומקום לא נהגו לייחד את החתן והכלה לפני החופה.
ביהודה בראשונה וכו'. ופשיטא שבאותו המקום לא היו מפשפשים.
שושבינין וכו'. הוא מנהג מקום שלישי שלא היו מייחדין ולא היו מפשפשין.
ישנין וכו'. הוא מנהג מקום רביעי שהשושבינין היו ישנים באותו בית.
כמנהג זה וכו'. כלומר כמנהג יהודה ביהודה (שלא פשפש, או שלא העמיד שושבינין), או כמנהג גליל בגליל (אלא ייחד את החתן והכלה לפני החופה), אינו יכול וכו'. ועיין בבה"א.
אילונית וכו'. צ"ל: בעולה, עיין בבה"א.
שנסתרה. צ"ל: שלא נסתרה, כגי' כי"ע וד.
שלשים יום. ולאחר שלשים יום אינו יכול לטעון שלא בא עליה מקודם, ולפיכך שתק, משום שחזקה אין אדם מעמיד את עצמו יותר משלשים יום.