1
טבלים וכו'. כלומר, טבל ודאי ברוב חולין, ומדאורייתא בטל ברוב. ועיין בבה"א.
2
אחר רובן וכו'. כלומר, רובן מעשרין, ולפיכך אין מעשרין מזה על זה, שמא האחד הוא מן הרוב והשני מן המיעוט, או להפך. 96.
3
כך מעשרין וכו'. צ"ל כגי' ד: כך עשו פירו' כותים ודאי אחר רובן, ואין מעשרין וכו'. וכ"ה בירושלמי. ופירושו שאף שעשו פירות כותי ודאי, אינו אלא מחמת שאנו הולכים אחר הרוב, ורובם מוכרים מה שייחדו מתחילה לשם מכירה, והם אינם מעשרים מה שהם מוכרים. ולפיכך אין מעשרין מזה על זה, מפני שאנו חוששים שמא האחד הוא מן הרוב, והשני הוא מן המיעוט (שחשב מתחילה לאכילה ועישר, ונמלך אח"כ למוכרו), וכמו שאמרנו לעיל לעניין דמאי.